Hjemmelaget proteinshake & nye treningsbukser (martheef)

Hjemmelaget proteinshake & nye treningsbukser

  • 18.04.2017kl.16:06
  • Kategori: Kosthold
  • kommentarer: (3 )

Heisann! ♥ 

 

 

Da var jeg på plass i Molde igjen etter litt over en ukes ferie hjemme. Jeg kom i går på ettermiddagen, og jeg lengtet etter treningsentret. Jeg og treningskompisen min Sara tok oss en økt i går. Jeg merket at det var en uke siden sist, men jeg gjennomførte det jeg ville gjennomføre. Godt er det å være tilbake med rutinene igjen! 

 

Vi hadde studiedag i dag, og da dro vi nedover og trente på formiddagen. Etter det tok vi oss en ukes handling på Rema. I og med jeg hadde tømt hele kjøleskapet omtrent før ferien, så manglet jeg en god del. Så det ble en stor butikkrunde denne uka. Skal forsøke å holde meg til kun denne! På butikken så kjøpte jeg blant annet en del produkter med masse proteiner, noe som er mega bra for treningen. Jeg merket og at det var på tide å lage proteinshake igjen, så da handlet jeg inn det jeg trengte! 

 

Det som trengs for protein milkshake (ut i fra den oppskriften jeg har), er:

♥ 3 egg

♥ 2-3 spiseskjeer kakaopulver (helst uten sukker som man får kjøpt på helsekostbutikker. Jeg kjøpte min fra rema, så det er jo litt sukker i den... )

♥ 1 banan

♥ 4 spiseskjeer med mager cottage cheese

♥ 2 spiseskjeer med mager kesam

♥ ca. 1- 1/2 dl med mandelmelk

I tillegg har jeg med søtningsmiddel for å få litt mildere smak på shaken. Det er jo fruktsukker i banan som gir litt sødme, men jeg liker å ha med litt søtningsmiddel for å få bedre smak. Da holder det med 1 t-skje. Også bør jo en selvfølgelig ha blender for å blande alt sammen! Også bare mikser og trikser du, så har du en proteinshake klar til før eller etter treningsøkten. Ut ifra oppskriften så fikk jeg 5 dl med milkshake, så dette kan jo halveres i forhold til inntaket. Det går for eksempel an å drikke halvparten før trening, og resten etter. Eller fordele det på flere dager! Det er opp til hver enkelt hva en orker og har lyst til. Men selve mengden i forhold til kcal, er nok til en lunsj. Derfor jeg nevner dette med å dele opp! :) 

 


 

Her er forresten mine nye treningsbukser som jeg glemte å ta bilde av for noen dager siden. Men dette kjøpte jeg iallefall forrige mandag! 

 

                                                                 Veldig god å bruke! 

 

#helse #helseblogg #fitness #mat #matblogg #inspirasjon #motivasjon #trening #treningsblogg #kosthold #diett #protein #vekt #vektnedgang #mote #treningsklær #blogg #næringskilder 
 

Dato.18.04.2017 klokken.16:06 Kategori: Kosthold Kommentarer: 3

18.04.2017 kl.16:25

Kjempefin treningsbukse :)

20.04.2017 kl.12:49

Det hørtes ut som en god shake. Må prøves en gang.

20.04.2017 kl.14:17

Feit Fyr Faster: den er veldig god!



martheef

23 Moss


DesignIna Anjuta


hits